Zážitková aplikace Kód Salomon | Kam s dětmi – aktivity pro děti a jejich rodiče

E-mail:
Registrační kód:
Zapomněl(a) jste registrační kód?
Aktuální registrační kód:
Nový registrační kód:
Opakovat nový registrační kód:

Zadejte registrační email.

E-mail:

Registrací se přihlásíte se do KLUBU KAM S DĚTMI a zároveň Vám bude umožněno vkládání akcí a tipů do databáze KAM S DĚTMI.
KLUB KAM S DĚTMI Vám bude pravidelně přinášet novinky, newslettery, exkluzivní výhody, slevy a soutěže.

Jméno:
Příjmení:
E-mail:
Telefon:
Instituce:
vyplňujte, pokud za ni budete vkládat do databáze
Kraj:
Souhlasím se zpracováním osobních údajů

Budeme rádi, když vyplníte i další nepovinné údaje, které nám mohou pomoct při vylepšování portálu Kam s dětmi. Naším cílem je být pro vás nejlepším rádcem a pomocníkem, když nevíte kam s dětmi. Tyto data nebudou dle Zásad o ochraně osobních údajů nijak zneužívány či předávány třetím osobám.

Rok narození rodiče:
Jméno dítěte:
Datum narození dítěte:
Přidat dítě

Zážitková aplikace Kód Salomon

Osvícený přístup k turistickému marketingu města volí ostravský magistrát. Mobilní aplikace Kód Salomon nabízí zdarma návštěvníkům i místním obyvatelům unikátní šifrovací hru inspirovanou historií města, kterou mohou hrát přímo v ulicích Ostravy. Kód Salomon funguje zároveň jako turistický průvodce po highlightech města i jako zábavná hra pro rodiny nebo jednotlivce. Navíc otevírá v podobě animovaného komiksu napínavý příběh o mocném talismanu zakladatele Vítkovických železáren barona Rothschilda.

Zážitkovou hru, vůbec první u nás svého druhu, si lze stáhnout do chytrých telefonů se systémy Android nebo iOS od 1. května letošního roku. Zatím ji objevují především Ostraváci, ale její pověst mimo město se šíří velmi rychle, mimo jiné prostřednictvím facebookového profilu hry a vtipných komiksových stripů. Hru je možné stáhnout v češtině, angličtině a polštině. Aplikace již obsadila 3. místo na vývojářské soutěži mobilních aplikací 15. AppParade. Více na www.kodsalomon.cz a www.facebook.com/kodsalomon.

Ostravský magistrát chtěl původně turismus ve městě podpořit autobusy, které by vozily návštěvníky z jednoho atraktivního místa na druhé. Nápad na inovativní mobilní aplikaci, která tato místa propojí zážitkovým a tvůrčím způsobem, se zrodil v hlavě Václava Paličky, vedoucího odboru ekonomického rozvoje magistrátu. A tak vznikl ve spolupráci s městským archivem koncept hry, v níž se turisté dostanou na zajímavá místa, navštíví atraktivní expozice místních muzeí a ještě přitom stihnou v rámci hry nahlédnout do historie města a zachránit jeho osud před ničivou silou tajemného talismanu. Domů si pak místo pohlednic a suvenýrů odvezou ti, kteří hru dohrají, horkou technologickou novinku - baronův talisman v 3D projekci svého mobilního telefonu.

Hru pro ostravský magistrát technicky vyvinula firma Intelis, systém šifer a příběhů je dílem značky Gameleon, která se na lokalizační turistické hry v terénu specializuje. Kód Salomon zaujme už svým výtvarným zpracováním. Výrazným rysem hry jsou animované kresby v retro stylu Karla Zemana, nebo ilustrace Julese Verna v barvách města Ostravy, jejichž autorem je Jan Lastomirský. Kresby dominant města, ale i portréty barona Rothschilda nebo Oskara Federera – předválečného generálního ředitele Vítkovických železáren, jenž hraje v napínavé story hlavní roli – jsou samy o sobě výtečným propagačním nástrojem, uživatel aplikace si je s městem Ostravou dlouhodobě spojí. Kreslený ředitel Federer i Rothschild, o nichž uslyší jistě mnoho hráčů poprvé, se navíc stali hrdiny vtipných komiksových stripů na facebookovém profilu aplikace..

Ostrava před lety rozhodně nebývala vnímána jako turistická destinace, to se ale v posledních letech radikálně mění. Magistrát města na zkvalitnění turistických a volnočasových služeb klade velký důraz, podporuje umění, zeleň nebo cyklistiku, revitalizuje řeku Ostravici, jejíž břehy nově slouží rekreaci, relaxaci a sportu. Ve spolupráci s Dolní oblasti Vítkovice a dalšími subjekty konzervuje a zpřístupňuje veřejnosti dědictví hornické a železárenské historie, čímž vzniká jedna z nejatraktivnějších a nejrozlehlejších turistických postindustriálních lokalit v Evropě. Svědčí o tom nárůst počtu nejen českých, ale i zahraničních turistů. Zážitková hra Kód Salomon je dalším mimořádně osvíceným nápadem na zatraktivnění “města budoucnosti“, jak se Ostravě začíná přezdívat.

Kód Salomon zvyšuje motivaci turistů navštívit Ostravu. Aplikaci lze stáhnout v klidu domova, napůl hraný a animovaný úvod okamžitě vtáhne do děje. Ostravský kluk Filip tu totiž vyzývá všechny, aby přijeli zachránit Ostravu před velkým nebezpečím. Jak se ukazuje, hra zvyšuje i chuť místních obyvatel poznávat vlastní město. „Na Landeku jsem byl naposledy v dětství. A málokdo by vyrazil na haldu Ema jen tak, já jsem tam byl předtím jenom kvůli geocachingu,” říká například Štefan Molnári, jeden z nadšených hráčů. Nikol Kupková dodává: „A já jsem byla vůbec poprvé v Moravskoslezském muzeu. Celé jsme si to tam prošli. Více takových her!”

Mobilní aplikace ve své informační části funguje jako průvodce, bez ohledu na to, zda uživatel hru momentálně hraje či nikoliv. Vodí své uživatele po nejzajímavějších místech Ostravy, jako jsou Vysoká pec č. 1 v Dolních Vítkovicích, Svět techniky U6, Slezskoostravský hrad, ZOO, halda Ema a další. Oživuje minulost významných lokalit pomocí jednoduchých úkolů a napínavého animovaného komiksu. Je ideální pro rodiny s dětmi, ale stejně tak je vhodná i pro jednotlivce nebo skupiny dospělých. Hru lze hrát na třech předurčených trasách, z nichž dvě kratší trvají jeden celý den, případně dva ve volnějším tempu, tu třetí lze hrát i několik dní. 

 

21. 8. 2014



Přidat komentář

Vaše jméno:
Předmět:

> Komentáře